Mijozbank veb-portali
Mijozbank uchun vep-portal mijozbank.uz
Topshiriq:
Bank hizmatidan foydalanuvchi mijozlarning bank xizmatlarini qay tarzda baholashini ko`rsatuvchi veb-portal yaratish.
Sayt ko`p tilda bo`lishi- o`zbek tilida , rus-tillida.
Yandex Google qidiruv tizmlarida ro`yhatdan o`tkazish
Administratorni saytni boshqarishga o`rgatish.
Mijozbank veb-portali mижозларнинг содиқлиги ko`rsatuvchi sayt.
Mijozbank veb-portali mijozlarning u yki bu tashkilot, muassasaga sodiqligini bir qancha ko`rsatkichlar bilan aniqlash mumkin, shulardan biri mijozlarning sodiqligi indeksi (NPS – Net Promoter Score) hisoblanadi. Bu ko`rsatkich orqali tashkilot va uning xizmatlariga (maxsulot) ishonadigan mijozlarning foizini yoki sonini aniqlashga, shuningdek, bank xizmatlaridan foydalanish bo`yicha do`st va tanishlarga maslahat berishini baxolaydi. Ushbu indeksni 2016-yilda biznes-strateg Fred Rayxeld tomonidan ishlab chiqilgan bo`lib, tadqiqotchi mijozning ishonch darajasini(uning shaxsiy baxosi bo`yicha) imkon qadar aniqroq tavsiflovchi atigi 1 ta savolni bershni “Bizning kompaniyamiz (tashkilot, muassasa)ni do`stlaringiz yoki hamkasblaringizga tavsiya etish siz uchun qanchalik yoqimli?” taklif qilgan. Javoblarni (0-10) ball shkalada baxolashni tavsiya bergan.
Mijozlarning sodiqligi indeksi quyidagi formula asosida hisoblanadi.
NPS = (P-C)/R ×100%
P-targ`ibotchilar (9-10 ball) soni; C-tanqid qiluvchilar (0-6 балл) soni; N-betaraflar (7-8 ball) soni va R-respondetlarning umumiy soni.
Misol uchun, mijozlarga quyidagicha savol berishimiz mumkin: “Bankimizning hizmatlarini do`stlaringiz yoki hamkasblaringizga tavsiya etarmidingiz ?” ushbu savol bo`yicha agarda 235 ta mijoz o`rtasida so`rovnoma o`tkazsak, natija taxminan quyidagicha olsak: Hisoblash
№ | Ballar | Respondentlarning umumiy miqdori (R) |
P | 9-10 | 150 |
C | 0-6 | 50 |
N | 7-8 | 35 |
Jami baholovchilar | 235 | |
NPC | 42,5 |
NPS = 150-500/235*100%=42,5%
Ma`lumotlarni yig`ish metodiasi:
Email, ijtimoiy tarmoq va messennjerlar orqaliва;
Qo`ng`iroqlar orqali;
Eslatma orqali;
Savdo zallarida so`rovnoma o`tkazish;
Shundaq qilib banklarning, targ`ibotchilari qancha ko`p bo`lsa ular shunchalik yangi mijozarni jalb qilishadi. Sadoqatli mijozlar yangilari bilan birga foyda o`sishini ta`minlaydi.
Mijozlar extiyojini qondirish indeksi (CSI – сustomer satisfaction index)
Mijozlar extiyojini qondirish indeksi CSI –bu mijozning tijorat banklaridan va ularning xizmatlridan qoniqish darajasini o`lchaydi. Ushbu indeksni xisoblash uchun so`rovnoma asosida mijozdan banklarga 10 ballik shkalada baxo bershni so`raladi,баҳо (1=eng yomon, 10=аlo darajadа), shuningdek so`ralayotgan parametrlar mijoz qanchalik muhimligini 10 ballik shkalada baho bershni so`raladi, (1=muhim emas, 10=juda muhim) (-jadval). Mijoz jadvalni yozma ravishda to`ldirishi yoki og`zaki javob berishi mumkin va bank xodimi ma`lumotlarni anketaga kiritadi (v.k).
To`liq ma`lumotni saytimiz orqali olishingiz mumkin.
Sayt: mijozbank.uz