Sifatli blog – 5 qadamda
Blog shaxsiy yoki korporativ PR uchun ajoyib vositadir. Agar siz blogosferani rivojlantirishga hissa qo’shmoqchi bo’lsangiz, ushbu maqolada siz oson va aniq harakatlar algoritmini topasiz.
Mavzu tanlash
Dastlab, siz o’zingizning joyingiz haqida qaror qabul qilishingiz kerak. Agar bu shaxsiy blog bo’lsa, unda mavzuni tanlashda siz faqat o’z manfaatlaringiz bilan cheklanasiz, shuning uchun ruhan sizga yaqinroq narsani tanlang. Bu moda, oziq-ovqat, sayohat, kitoblar, shahardagi voqealar va har qanday narsa haqida blog bo’lishi mumkin!
So’nggi paytlarda kontent marketingi kabi o’sib borayotgan biznesni ilgari surish vositasi tufayli korporativ bloglar mashhur bo’ldi. Asosiysi, siz yozishni xohlaysizmi, kelajakdagi maqsadli auditoriyangiz kim, kelajakdagi o’quvchilaringiz uchun qanday foydali va qiziqarli bo’lishingiz mumkinligini hal qilishdir.
Texnik savollar
1. Xosting. Busiz blog ishlay olmaydi. Xostingning ikki turi mavjud – bepul va pullik. Agar siz qayerda blog yaratish yaxshiroq ekanligini bilmasangiz, unda men sizga uni bepul xostingda yaratishni maslahat beraman, boshlang’ich bloggerlar uchun bu eng yaxshi variant. Siz shunchaki mashq qilasiz, xabarlar yozishingiz mumkinmi yoki yo’qligini ko’ring, sizga haqiqatan ham blog kerakmi yoki yo’qligini tekshiring.
2. Domen. Domenni ro’yxatdan o’tkazish uchun siz registratorga pasport ma’lumotlarini taqdim etishingiz, shuningdek, yashash joyingizni ko’rsatishingiz kerak. Bundan tashqari, yangi yaratilgan domen sizning hostingingizning DNS serverini tayinlashi kerak bo’ladi. Ushbu ma’lumotlarni hosting boshqaruv panelida topasiz.
3. (CMS-tizim.(dvigatel). Xostingda bo’lgani kabi, siz ham bepul, ham pullik dvigatellarda shaxsiy blog yaratishingiz mumkin. Mashhur dvigatellardan biri WordPress bo’lib, u yangi boshlanuvchilar uchun juda mos keladi.Rejalashtirish
Blogni boshlashdan oldin, blog yuritish kundalik uzoq muddatli ish ekanligini tushunish kerak. Shuning uchun, siz nima joylashtirasiz va o’quvchilaringizni muntazam ravishda nima bilan quvontirmoqchi ekanligingiz uchun kontent rejangiz bo’lishi kerak. Boshida, birinchi marta blog yuritishni boshlaganingizda, maqola yozish uchun mavzularni topish oson, lekin agar siz uzoq vaqt davomida blog yuritishni rejalashtirmoqchi bo’lsangiz, bu muammoga aylana boshlaydi.
Kontent rejasi sizning blogingizga qanchalik tez-tez joylashtirishni rejalashtirganingizga bog’liq bo’ladi. Mavzularni haftalar, oylar, choraklarga bo’lish mumkin. Agar siz blogni har kuni yangilashni rejalashtirmoqchi bo’lsangiz, bu haftada 5-6 mavzu. Blog yuritishni boshlash uchun men sizga kalendar rejasini tuzib, unga bir nechta maqolalar yozishni maslahat beraman. Bir marta o’tirib, kechasi nima nashr qilish haqida o’ylashdan ko’ra, bir necha hafta oldin yozish yaxshiroqdir.
To’ldirish
Agar siz yuqori sifatli mualliflik loyihasini yaratmoqchi bo’lsangiz, unda siz o’zingizning matnlaringizni yozishingiz kerak va boshqa manbalardan qarz olmaysiz. Odamlarni o’ziga jalb qiladigan ma’lumotlarning o’ziga xosligi. Shuni ham tushunish kerakki, agar matn qidiruv tizimlariga xos bo’lsa, bu uning odamlarga xos ekanligini anglatmaydi. Agar g’oya yangi bo’lmasa, sizning blogingiz juda mashhur bo’lishi dargumon.
Rag’batlantirish
Shaxsiy blog yaratish qiyin emas, lekin shundan so’ng siz qidiruv tizimini ilgari surish va optimallashtirish asoslarini o’rganishingiz kerak. Shunday qilib, ichki blogni optimallashtirish jarayonida nimalarga e’tibor berishingiz kerak:
kalit so’zlarni tanlash
har bir so’rov uchun eng mos sahifalarni tanlash
taqiqlash xavfiga duch kelmaslik uchun kalit so’zlarning optimal soni
tasvir alt teglaridagi kalit so’zlar
aloqa ma’lumotlari bilan alohida sahifa
Endi siz o’z blogingizni qanday va qayerda yaratishni bilasiz, endi ishga kirishing!