Sayt yaratishdan oldin rivojlantirish rejasi

An’anaga ko’ra, saytni ishlab chiqish uni yaratishning oxirgi bosqichida o’ylangan. Va bu eng yaxshisi. Ko’pincha bu shunday bo’ladi – sayt allaqachon tayyor. Ammo u bilan nima qilish kerak va mijozlarni biznesga qanday jalb qilish kerakligi aniq emas.
Veb-sayt yaratishga investitsiyalar o’z mevasini bera boshlashi uchun veb-loyihani rejalashtirish bosqichida uni yanada rivojlantirish mexanizmlari haqida o’ylash kerak. Qayerdan boshlash kerak va buni qanday qilish kerakligini biz maqolada gaplashamiz.
Avvalo, veb-loyihadagi ishni qismlarga bo’lishingiz kerak:
saytni ishlab chiqish bosqichi
loyihani ilgari surish uchun tayyorlash bosqichi
sayt orqali birinchi mijozlarni jalb qilish bosqichi
sotishni barqarorlashtirish bosqichi
“Nimani yaxshilash mumkin?” bosqichi
Loyihani ishlab chiqish bosqichlarini tushunganimizda, ularning har biri uchun aniq muddatlarni ko’rsatib, ularning har biri uchun ish jadvalini belgilashimiz mumkin. Axir, oxiri yo’q maqsadlar resurslarni behuda sarflashdir. Har bir bosqich uchun vaqtni belgilab, biz loyihani ishlab chiqish uchun kalendar rejasini tuzishimiz mumkin.
Endi men rejalashtirish jarayonini bosqichma-bosqich, batafsil va batafsil ko’rib chiqishni taklif qilaman:
1-qadam. Saytni ishlab chiqishni rejalashtirish
Ishni oldindan rejalashtirmasdan va vaqt jadvalini tuzmasdan sayt yaratishni boshlash noto’g’ri harakat bo’ladi. Loyihaning boshida allaqachon tafsilotlarni ishlab chiqish muhimdir. Ammo saytni yaratish uchun mas’ul shaxslarni tanlagan bo’lsangiz ham, aniq reja muddatlar va hali sizga bog’liq bo’lgan narsalar ro’yxati bo’lishi sizga zarar bermaydi.
Saytni ishlab chiqishning quyidagi bosqichlarini amalga oshirishning aniq muddatlarini pudratchi kompaniya bilan shartnoma shaklida gapiring va belgilang:
veb-loyiha uchun texnik topshiriqlar loyihasini ishlab chiqish
sayt sahifasi arxitekturasi dizayni
dizayn sxemalarini ishlab chiqish
sayt tartibi
dasturlash
sinovdan o’tkazish
saytni kontent bilan to’ldirish
Lekin sayt yaratish jarayoni ikki tomonlama. Siz ham mijoz sifatida faol ishtirok etishingiz kerak. Saytni ishlab chiqish o’z vaqtida amalga oshirilishi uchun muhim:
Ishlab chiquvchi sizga ko’rsatadigan natijalarga o’z vaqtida javob bering (dizayn sxemalarini tasdiqlang, kerak bo’lganda aniq tahrirlarni kiriting).
Sayt uchun tarkib tayyorlang (fotosuratlar, matnlar, hujjatlar va boshqa kerakli materiallar) – saytning o’zi tayyor emas, balki bo’sh va uning egasi to’ldirish uchun kontentni qachon berishini intiqlik bilan kutmasligi uchun qadam
2-qadam: Loyihani ilgari surish uchun tayyorlashni rejalashtirish.
Saytingizni reklama uchun qanday tayyorlashni oldindan o’ylab ko’rish muhimdir. Agar ishlab chiquvchi kompaniya SEO optimallashtirish bilan ham shug’ullansa, ajoyib. Ular bilan tafsilotlarni muhokama qiling va veb-loyihani ilgari surish uchun zarur tadbirlarni rejalashtiring. Bunga quyidagilar kiradi:
saytning semantik yadrosini tuzish
veb-sayt uchun savdo matnlarini yozish
veb-loyihani SEO-optimallashtirish uchun texnik talablarni amalga oshirish
saytda veb-tahlil tizimlarini o’rnatish va ulardagi maqsadlar (konversiyalar).
Qadam
3-dadam: Sayt orqali birinchi mijozlarni jalb qilishni rejalashtirish.
Bu erda eng qiziqarli boshlanadi. Biz o’zimizda marketologni yoqamiz yoki pudratchi kompaniyaning professionallari bilan bog’lanamiz va birinchi mijozlarni saytga qanday olib kirishimiz haqida o’ylaymiz.
Biz kichikdan boshlaymiz, shuning uchun biz bir vaqtning o’zida minglab sotuvlarni maqsad qilmaymiz. Keling, 2-3 oy ichida saytdan muntazam sotuvlar bo’lganligidan boshlaylik. Qanday qilib plyusda ishlay boshlaydigan va loyihani o’zini oqlash darajasiga olib keladigan 0 belgisidan raqamni qanday qilish kerak? Bunga erishish uchun biz mutaxassislar bilan Internet-marketing strategiyasini ishlab chiqamiz, xususan:
Belgilangan vaqt oralig’ida erishmoqchi bo’lgan maqsadlarimizni yozing.
Reklama kanallarini tanlang (kontekstli reklama, Google-da displey reklama, Facebook va Vkontakte-da maqsadli reklama boshlash uchun mos)
biz tanlangan kanallarda tadbirlar jadvalini tuzamiz (vaqt, byudjetlar, natijalarni aniqlash muddatlari)
SEO optimallashtirish haqida unutmang – bu erda tez natijalar bo’lmaydi, lekin siz hozir ushbu yo’nalishda sayt bilan ishlashingiz kerak, massaga ega bo’lishingiz kerak.
4-qadam: Savdoni barqarorlashtirishni rejalashtirish
Endi biz uzoq muddatli marketing rejasini tuzishimiz kerak. “Qanaqasiga? – deysiz – mening ham veb-saytim yo’q. Bu erda siz shunday uzoq kelajak haqida gapiryapsiz. Bu rejalashtirishning go’zalligi. Oldinda o’nlab qadamlarni bashorat qila olishingiz kerak.
Loyihangiz muvaffaqiyatli bo’lishi uchun uni kamida 1-3 yil davomida ishlab chiqish rejasini o’ylab ko’rishingiz kerak. Agar oflayn biznes uchun bunday davr uzoq ko’rinmasa, unda hamma narsa tez o’zgarib turadigan Internet uchun bu muddat aniq uzoq muddatli hisoblanadi.
Shunday qilib, saytingiz ishga tushirilganini va hatto 3-4 oy ichida mijozlar oqimini olib kelganini tasavvur qiling. Keyin nima qilish kerak? Qanday kanallardan foydalanish kerak? Sayt beradigan sotuvlarni qanday barqarorlashtirish, ularning pasayishiga yo’l qo’ymaslik kerak? Eng yaxshi holatda uni ko’taring.
Buning uchun:
Biz mavjud natijalarni (trafik, konversiyalar, savdo) tuzatamiz va ma’lum bir vaqt oralig’ida (masalan, bir yil ichida) erishish kerak bo’lgan maqsadlarni belgilaymiz.
biz vazifalarni hal qilish uchun eng mos bo’lgan marketing kanallarini tanlaymiz (SEO, kontekstli reklama, ijtimoiy media reklamasi, video marketing va boshqalar – bizning hisob-kitoblarimiz bo’yicha bu kanallarning 40 ga yaqini mavjud)
biz mavjud mijozlarning sodiqligini oshirish bo’yicha ishlarni tizimlashtiramiz: ularni sotishni takrorlashga qanday rag’batlantirish kerak (buning uchun elektron pochta marketingi juda mos keladi)
5-qadam. Rejalashtirish “nimani yaxshilash mumkin?”
Bir qarashda, veb-loyihadagi yaxshilanishlarni faqat asoslanishi mumkin bo’lgan natijalar mavjud bo’lganda rejalashtirish mumkindek tuyulishi mumkin. Ko’pincha bu haqiqat. Lekin!
Ko’pincha, hatto sayt yaratish bosqichida ham ish qandaydir so’ruvchi huniga aylanadi. Buning sababi shundaki, mijoz “orzular sayti” yaratishni boshlaydi va u mukammal bo’lmaguncha uni chiqarishni xohlamaydi. Bu eng xavfli xatolardan biri – loyiha o’z samarasini berish o’rniga, ko’plab tahrirlar, paromlar va yaxshilanishlar bilan ifloslanadi.
Sayt har doim yaxshilanishi mumkin. Mukammallikning chegarasi yo’q. Shuning uchun, men sizga rejaning ushbu qismida ideal sayt haqidagi barcha orzu va orzularingizni yozishni maslahat beraman.
Yuqori sifatli veb-loyihani chiqarganingizdan so’ng, uni har doim yanada yaxshilashingiz mumkin. Shuning uchun, hech qanday holatda maqolada tasvirlangan birinchi qadamda qolib ketmang, muntazam ravishda yaxshilanishlarni kiriting va o’z saytingiz ishlashiga yo’l qo’ymang. Saytni qo’yib yuboring, unga qanday qilib pul ishlashni o’rgating va hayot aylanishi davomida uni yaxshilang.